Realitná kancelária Reality Východ. Kontaktujte nás

Výhradný (exkluzívny) predaj Vašej nehnuteľnosti. Áno alebo nie?

Chystáte sa predať Vašu nehnuteľnosť a riešite spôsob, ako ju najlepšie predať? Predávať sám a ušetriť peniaze na provízii pre realitného makléra? Prípadne ju predávať prostredníctvom viacerých, aj piatich realitných kancelárií, alebo staviť na jedného koňa a predávať len cez jednu realitnú kanceláriu (exkluzívne)?

Často sa hovorí o tom, že realitný trh je už presýtený realitnými maklérmi. Je ale pravdou, že dnes je už pomerne jednoduché zistiť si na internete čokoľvek o komkoľvek, teda aj o kvalite jeho práce.

Zabudnime teraz na chvíľu na variantu predaja bez účasti realitnej kancelárie a poďme spomenúť 5 dôvodov, prečo staviť na jedného realitného makléra.

  1. V prípade oslovenia viacero realitných kancelárií, má človek dojem, že to obsiahne väčší počet záujemcov a na väčšom počte inzertných portálov. NEOBSIAHNE! Takmer všetky realitné kancelárie dnes inzerujú na rovnakých – 2-3 najnavštevovanejších realitných portáloch.
  2. Taktiež by si človek myslel, že viac ponúk znamená vyššiu predajnú cenu, pretože sa záujemcovia budú predháňať. NEBUDÚ. Ak je cena nastavená rozumne, nie príliš nízko, kupujúci len tak cenu nebude dvíhať a preplácať ju. Naopak, bude sa snažiť hľadať dôvod, prečo cenu znížiť. Tak isto ako aj maklér, aby bol prvý z piatich, ktorý túto nehnuteľnosť predá.
  3. Viac maklérov = lepšia prezentácia. NEROVNÁ SA. Nie nadarmo sa hovorí, že ak dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté. Jeden maklér uvedie cenu nehnuteľnosti vrátane svojej provízie, druhý bez provízie, jeden od rozlohy pozemku odpočíta zastavanú plochu domu, druhý to odpočítavať nebude. Každý maklér na obhliadke použije svoj výklad a podá vlastné informácie. Stratíte prehľad o dopyte a nedostane sa k Vám kompletná spätná väzba.
  4. Viac maklérov znamená viac ľudí, ktorí budú predávať Vašu nehnuteľnosť a niekto ju skôr, alebo neskôr predá. Ani toto pravidlo nefunguje. Maklér, ktorý sa bude pretekať s inými maklérmi, nebude venovať Vášmu predaju 100% svojej energie a nástrojov pre úspešný predaj. Nebude volať profesionálneho fotografa, nebude robiť homestaging, nebude robiť cenovú mapu a nebude investovať ani do reklamy na sociálnych sieťach. Prečo by to robil, keď je tu aj možnosť, že mu to pred nosom predá iný maklér a jeho snaha a vložené investície sa mu už nikdy nevrátia? No a takto budú rozmýšľať aj ostatní makléri. Potom sa čudujete, že sa Vaša nehnuteľnosť predáva priveľmi dlho a aj keď ste po čase cenu znížili, stáva sa z nej „ležiak na realitnom trhu“.
  5. Na podmienky nevýhradného (neexkluzivneho) predaja pristúpi jedine maklér, ktorý je ochotný pracovať nevýhradne. Prečo pracuje nevýhradne? Nevie sa oceniť? Nedôveruje si natoľko, aby pracoval exkluzívne? Jeho klienti mu nedôverujú? Je rád za čokoľvek, čo sa mu dostane do portfólia? Kto vie… Je ale jasné, že maklér, ktorý si je vedomý rozsahu a kvality svojich služieb pre klienta a svojich profesných hodnôt, si nechá svoju prácu zaplatiť za jasných, dopredu dohodnutých podmienok. Pre klienta urobí maximum a na profesionálnej úrovni.

Skúste si na chvíľu pohľad z druhej strany: Chcete si kúpiť dom. Vyberiete si dom z ponuky na internete a zistíte, že je tam uverejnený 3x. Jeden inzerát píše, že pozemok má 500m2 a dom má zastavanú plochu 120m2, cena je 100.000€ vrátane provízie realitného makléra. V druhom inzeráte sa píše, že pozemok má 480m2 a dom má zastavanú plochu 100m2. Cena je 95.000€, no v texte sa dozviete, že k cene je nutné pripočítať províziu vo výške 4% z kúpnej ceny. No a v treťom inzeráte sa píše, že pozemok má 520m2, dom má 100m2 zastavanej plochy a že cena je 110.000€ s možnosťou dohody o zľave. Ako prvé Vám určite napadne, čo je to za hlúposť, keď je to ten istý dom a má zakaždým iný rozmer pozemku, zastavanej plochy, ale aj 3 rôzne ceny? Druhá vec, čo napadne každého druhého záujemcu je myšlienka, čo je s týmto domom za problém, keď ho predáva toľko realitiek naraz? Chcete, aby si takto potenciálni kupci pamätali aj Vašu nehnuteľnosť? „Počuj Peťo, to je ten dom, čo ho predávajú 3 realitky a predávajú ho už pol roka, stále znižujú cenu a nemôžu ho predať. Tam bude nejaký problém!”

Najdôležitejšie je, akým spôsobom sa nehnuteľnosť na predaj dostane prvý krát na trh. To, akým spôsobom si ju potencionálni kupujúci zapamätajú. Nedopusťte, aby sa z Vášho domu, či bytu, stal tzv. realitný ležiak. Zdanlivo jednoducho predajná nehnuteľnosť, ktorá sa stala nepredajnou vďaka jej prezentácii.

Podobné články