Realitná kancelária Reality Východ. Kontaktujte nás

Maličká nádhera v cene bytu

Na svete sú šikovné prefabrikované mini domčeky s výmerou 30m2

Šikovné mini domčeky pribúdajú po celom svete, takže pre ich autorov je stále väčším problémom prísť s niečím originálnym. V prípade miniatúrnych príbytkov Koda to ale vôbec neplatí, pretože tie majú čo ponúknuť aj napriek malej výmere.

S nápadom umožniť záujemcom o bývanie žiť v malých jednoduchých domčekoch, ktoré by šetrili životné prostredie a disponovali značnou nezávislosťou, prišla spoločnosť Kodesema. Estónska firma známa inovatívnymi nápadmi vyvolala medzi priaznivcami mini príbytkov slušný rozruch. Podarilo sa jej to vďaka predstaveniu revolučných domčekov Koda, ktoré si rýchlo získali tisíce priaznivcov po celej Európe.

Prefabrikované domčeky bez výstavby

Novodobé mini domčeky od estónskych projektantov si získali celosvetovú pozornosť hlavne kvôli svojmu konštrukčnému charakteru. Ich majitelia si nemusia lámať hlavu s výstavbou, pretože predajcovia zmontujú domy zo špeciálnych prefabrikátov vo svojej dielni a potom ich hotové dovezú na miesto. Tam ich vďaka betónovému skeletu pevne zasadia na povrch zeme a dokončia niekoľko rýchlych montážnych prác, po ktorých je domček pripravený na bývanie.

Výmera 30m2 vraj neuberá z komfortu

Jednoduchý postup zhotovenia a následnej finálnej realizácie umožňuje najmä malá výmera. Tá dosahuje len 30m2, ktorá však na mini dom úplne postačí a v tomto prípade to dokonca vôbec neuberá z komfortu a kvalitatívnej stránky. Do interiéru s plochou len niečo vyše 26m2 sa zmestí spálňa, kuchynský kútik, plne vybavená kúpeľňa a menšia technická miestnosť. Zvyšnú plochu tvorí 3,5-metrová terasa, na ktorej si majitelia môžu zriadiť skromné posedenie.

Porovnateľne vyššia cena mini domčeka nepoteší

Jedným z kľúčových faktorov vyvolávajúcich záujem o mini domy býva nízka cena. Tej sa v prípade kúpy Koda nedočkáme, nakoľko predajná cena prekročila 120.000€. Podľa realitných odborníkov to vysoko prevyšuje primeranú trhovú hodnotu, no autori si stoja za svojim a argumentujú komfortom, zdravým vnútorným prostredím a energetickou efektivitou objektu.

Malé prefabrikované domčeky si rýchlo získali spokojných zákazníkov. Tí využívajú tieto objekty na rôzne účely od bývania až po zriadenie kancelárií, či malých obchodov. Ich cena však nie je veľmi dostupná, čo firmy predávajúce tieto nehnuteľnosti oberá o zákazníkov a v konečnom dôsledku kazí celkové renomé spoločnosti.

article is a copy of article on topreality

Podobné články